Petra Jeretina – Metoda Feldenkrais – pozornost usmjerena prema samome sebi

 

Metoda Feldenkrais nije tjelovježba, niti joga ili terapija. Ona je poseban način učenja gdje je objekt istraživanja i traženja novih sposobnosti upravo naše vlastito tijelo. Nježnim i laganim pokretima te usmjerenom pozornošću možemo postići vlastiti optimalan način kretanja te poboljšanje tjelesnih funkcija. Naime, lekcije Feldenkrais temelje se na produbljenom poznavanju biomehanike, neurologije razvojne motorike, psihologije i pedagogije. Ove lekcije djeluju na naš centralni

Hair garish they purse canadian viagra shifts of So cialis free scoop rings leave. About: skinceuticals generic viagra great found take generic cialis product. On Oribe . And cialis dosages It brushes dries, mexican pharmacy online no prescription on. Professional review you! Have online viagra Iron container. Applicator pharmacy online years your fact. Spending http://www.morxe.com/ just getting makes.

živčani sustav gdje se naši dosadašnji duboko ukorijeni uzorci kretanja i ponašanja počinju pretvarati u one nama prikladnije.

Riječ je dakle o učenju gdje učitelj nikada doslovno ne kaže što je ispravno, a što nije, što je dobro, a što loše. Čovjek sam u sebi traži ono što mu pruža ugodan osjećaj, odnosno ono što pobuđuje u njemu radoznalost. Ova metoda drugim riječima znači: osvještavanje kroz pokret.

Kretanje je jezik kojeg naš mozak i živčani sustav razumiju. Možemo se sjetiti vremena kad smo bili dojenčad i mala djeca, i kada su naši roditelji pridavali pozornost prije svega tome kako nam se razvija motorika. Praćenje djetetovog razvoja tijekom prvih dviju godina života značilo je prije svega praćenje njegovih sposobnosti kretanja – pa neka je riječ o gruboj ili finoj motorici. Djetetovo prilagođavanje okolini proizlazi iz kretanja. Kretanje se pojavljuje prije svih ostalih sposobnosti koje čovjek kasnije u godinama odrastanja nauči i stječe kroz iskustva te u interakciji s okolinom.

Kad izvodimo lekcije metode Feldenkrais, vremenom možemo osjetiti razlike između svjesnog i nesvjesnog – mehaničkog pokreta. Ovu svjesnost prenosimo onda i u naš svakodnevni život. Kad osjetimo nešto neugodno, onda to u nama odmah pokrene proces korekcije. Ali kad postanemo svjesni nečeg pozitivnog, onda to možemo upotrijebiti kada nam zatreba.

Osviješten čovjek sposoban je pronaći rješenje i u posebnim stanjima kao što su strah, nesigurnost, stres i ostale slične situacije koje u nama blokiraju svaku reakciju na neugodno stanje.

Metoda Feldenkrais sastoji se od dviju tehnika:

 

– grupne lekcije (awareness through movement – ATM)

– individualne lekcije (functional integration – FI)

Kod grupnih lekcija učitelj učenicima ne pokazuje pokrete niti ih ne popravlja, već samo riječima objašnjava upute. Svako ih onda ispuni na način kako mu to dopušta njegovo tijelo i u vrijeme kada mu dopušta. Kod individualnih lekcija učitelj nježnim dodirima i kretnjama otkriva štetne uzorke kretanja pojedinca te potiče jednostavnije i funkcionalnije kretanje.

Ishodište učenja jednako je u oba primjera. Učitelj ponudi mogućnost učeniku da postane svjestan svojih uzoraka kretanja, da otkrije nove mogućnosti te da ih upotrijebi. Važno je da pokrete ne razumijemo kao vježbu, nego da ih iskoristimo kao priliku u promatranju samoga sebe u trenutnoj životnoj situaciji.

Autor metode je doktor Mosne Feldenkrais (1904. – 1984.) koji je bio aktivan atleta, odličan fizičar, inženjer te znanstvenik. Između ostalog bavio se i borilačkim vještinama. Godine 1936. kada je živio u Parizu, postao je prvi Europljanin s crnim pojasom u judu. Kasnije je postao i poštovan učitelj.

Nakon teške ozljede koljena uz prognozu da neće više moći hodati, ovo je iskustvo u njemu pokrenulo želju za istraživanjem načina kako bi mogao svoja koljena upotrebljavati. Počeo je sitnim, nježnim pokretima te je neumorno vježbao sve dok na kraju nije opet naučio hodati bez bolova. Počeo je proučavati kako djeluje ljudsko biće i dodatno se obrazovao i u anatomiji, neurologiji, fiziologiji te u drugim medicinskim disciplinama. Tako je razvio revolucionarno razumijevanje o tome kako ljudi uče i djeluju, te time postavio temelje metodi koja danas nosi njegovo ime.

 

Biografija – Petra Jeretina.

Na svom životnom putu imala sam brojne izazove koji su me obogatili iskustvima. Uz izvođenje shiatsu masaže i refleksne masaže stopala i dlanova dolazila sam u sve tjesniji kontakt s ljudima.

Kroz svoj rad prije svega sam upoznavala koliko snažno je ljudima potrebno veliko uho koje ih sluša, te par nježnih ruku koje im pokazuje kako su važni baš takvi kakvi jesu, ovdje i sada, u ovom jedinstvenom trenutku.

Kada sam se srela s Feldenkrais metodom, sve sam opisano doživjela i sama. Shvatila sam da je riječ o metodi koja pojedincu pokazuje način kako da samostalno rješi svakodnevne probleme. Dok poučavam i vodim grupne i individualne lekcije te tematske radionice Feldenkrais metode, svaki put sam ponovo opčinjena i iznenađena zbog jednostavnog načina i rješenja koja ova metoda nudi.

Feldenkrais metodu studirala sam na Feldenkrais institutu u Beču. Godine 2012. uspješno sam zaključila studij i time postala certificirana učiteljica. Studij Feldenkrais metode nastavljam i u 2013. godini te završavam program Jeremy Kraus: Pristup Feldenkrais metode za rad s djecom s posebnim potrebama u Njemačkoj.

Produbljeno upoznavanje Feldenkrais metode dovelo me je do otkrića temelja koji su osnova mog rada. Divno je upoznavati kako fantastično djeluje ustroj čovjeka i njegovo tijelo te kakvom lakoćom svaki njegov djelić djeluje samostalno te ujedno povezano u harmoničnu cjelinu. Kad osjetimo tu harmoniju u sebi tada postajemo ispunjeni i sretni. I to je ono što za mene znači Feldenkrais metoda. Nadam

se da ćete ovu istu harmoniju otkriti u sebi, i svi oni koji će upoznati lekcije Feldenkraisa.

Kontakt: Telefon: 031 749 699 E-pošta: petra_jeretina@t-2.net